ДІТЯМ ПРО ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ!

27.Тра.2022
ДІТЯМ ПРО ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ!

    Сьогодні важливо дбати про свою безпеку та безпеку своїх дітей. Тому треба вміти розпізнавати вибухонебезпечні предмети та знати правила поведінки з ними. Команда UNICEF Ukraine підготувала багато матеріалів для дітей різного віку.

Як почати розмову з дитиною?

Поради психолога Світлани Ройз:

✔ Оберіть час, коли дитина не зайнята грою чи мультфільмом.

✔ Оберіть місце, де б вам всім було зручно і безпечно. Чим складніша розмова чи тема, тим більш стійкою має бути наша поза. Повільніший темп розмови. І ми уважніші до реакції, зміни пози, питань дитини.

✔ Скажіть, що зараз ви самі вивчаєте щось абсолютно нове і дуже важливе, і попросіть дитину допомогти вам запам’ятати цю інформацію.

✔ Нагадайте, що зараз всі ми допомагаємо нашій Армії. Ворог може завдавати шкоди, навіть, коли ми не бачимо його поруч. Ми зараз в безпеці. Але нам важливо бути пильними та уважними. І допомагати і собі і іншим.

✔ Запитайте, чи пам’ятає дитина собаку Патрона. Чим він займається? Він допомагає знаходити вибухонебезпечні предмети. Вибухонебезпечні – це коли небезпека від вибуху. Уяви, що ми проходимо підготовку разом із Патроном.

✔ Покажіть зображення ВНП і запитайте, чи знає дитина, що це.

✔ Спочатку (дитині до 7 років), щоб вона не налякалась, краще показати ілюстрацію (трохи нижче посиланні), а потім можна показати реальне фото.

✔ Запитайте дитину, на що їй схожий цей предмет. Відповіді можуть бути найрізноманітніші. Вислухайте усі варіанти, а потім додайте, як цей предмет називається і що він дуже небезпечний. У ньому захований механізм, що вибухає. Коли ви показуєте картинку, якщо дитина намагається торкнутись самого зображення вибухонебезпечного предмету, скажіть їй, щоб вона ні в якому разі, навіть на картинці, не торкалася. Не чіпай! Спостерігайте за реакцією дитини, якщо ви бачите, що її поза змінилась, що м’язи напружилися, дитина зачаїла подих – запропонуйте обійняти. І скажіть, «Ми зараз в безпеці. І будемо в безпеці. Ми вивчаємо це, щоб наші прогулянки були веселими і безпечними.» Можна сказати дитині: «Пам’ятаєш, під час карантину у нас були правила – носити маску, дотримуватись дистанції. А зараз, під час війни і після війни будуть деякий час нові правила. Бути уважними і пильними.»

✔ Розкажіть дитині, де можуть знаходитись міни. Вони можуть сховатися у траві, під деревами, біля будинків та парканів, можуть бути приклеєні до стовбурів дерев чи причаїтись у лісах, парках чи дитячих майданчиках у тим містах, де велись бойові дії.

✔ Вивчіть разом головне правило: НЕ ПІДХОДЬ! НЕ ЧІПАЙ! РОЗПОВІДАЙ (чи дзвони 101)! Закріпіть ці правила в жестах, чим більше каналів задіяно в запам’ятовуванні, тим більший ефект. Повторіть ще разом ці слова: Не підходь. Не чіпай. Повідомляй чи телефонуй.

✔ Для того, щоб закріпити інформацію, не лякаючи дитину, можна використовувати розмальовки, комікси, відео.

✔ Пам’ятайте! Від складної інформації ми швидко втомлюємося. І не варто такі розмови робити довгими.

✔ Коли ви закінчуєте розмову, щоб зняти напругу, якщо вона виникне, можна ще раз подивитись фото та відео песика Патрона, уявити, що ви перетворюєтесь на песиків. Почухати дитину за вушком. А потім «перетворитись» знов на людей – і запропонувати дитині когось навчити цим правилам.

Безпеки нам всім!!!

Галерея зображень